Hem 9 Microsoft 365 9 Synkronisera Sharepoint-grupp

Synkronisera Sharepoint-grupp

Om du vill mappa upp en dokumentkatalog på er Sharepoint-plats från er Office 365 till din PC ska du göra enligt följande guide.

1. Logga in i Office 365-portalen på adressen portal.office.com.

2. Klicka på ikonen SharePoint.

3. Klicka på länken Visa alla i vänsterkanten.

4. Leta reda på gruppen du söker, i vårt exempel är det gruppen Exempelgrupp vi ska koppla upp oss mot. Klicka på gruppens kort.

4.1. Om du inte hittar gruppen du söker, använder du sökrutan i rubrikfältet. Klicka sedan på gruppens namn.

5. Klicka på länken Dokument i vänsterspalten.

6. Klicka på Synkronisera, nu kommer gruppen läggas upp i din OneDrive-klient på datorn. Om du får en fråga om länkar av typen onedrive: ska öppnas i OneDrive, svara Tillåt alltid.

7. Nu ska er grupp dykt upp i utforskaren under ert företagsnamn.

Vid frågor, hör av er till vår support.

Hjälpte det här svaret?
JaNej

    Icon