Hem 9 Proofpoint 9 E-postmeddelanden om meddelanden i karantän

E-postmeddelanden om meddelanden i karantän

Som standard så skickar Proofpoint Essentials ut e-postmeddelanden om det ligger meddelanden i karantän i deras system. Meddelandena innehåller information om avsändare, ärenderad och ger ett antal olika alternativ för åtgärd.

Om det inte finns några nya meddelanden i karantän så skickas som standard ingen sammanfattning. Om man vill justera hur ofta sammanfattningarna skickas, gör man det under rubriken Digest i Proofpoint Essentials portalen.

Åtgärderna är enligt följande

Förhandsvisning – Detta öppnar en webbläsare där du kan läsa meddelandet.

Frisläpp – Proofpoint släpper meddelandet och det kommer levereras till din inkorg inom någon minut.

Frisläpp och godkänn – Förutom att frisläppa meddelandet så kommer även avsändaren läggas till på listan över tillåtna avsändare, så att de inte klassas som skräppost i framtiden.

Blockera – Detta lägger till avsändaren på listan över blockerade avsändare, dessa kommer framöver inte komma med i summeringen.
VARNING. Ibland kommer det e-postmeddelanden där avsändaren har förfalskat sin e-postadress och försöker låtsas att han skickar från en användare på er domän, om man då trycker Blockera så blockerar man all trafik från den adressen, även den från den riktiga användaren.

Logga in på ditt konto – Tar dig till inloggningen på Proofpoint Essentials, där du kan se alla e-postmeddelanden som ligger i filtret m.m., se denna guide för mer information.

Begär ny sammanfattning – Skickar ut en ny sammanfattning direkt utan att vänta till nästa schemalagda utskick.

Hjälpte det här svaret?
JaNej

    Icon